600 Masos a Bianya

Dissabte es presentarà el llibre ‘Notes històriques dels masos i molins de la Vall de Bianya’, un recull de més de 600 edificis d’aquestes característiques localitzats al terme municipal. Fet per Gaspar Guardiola, Josep Oliveras i Manel Soler, aporta informació dels indrets amb coordenades i textos de tota mena que fan referència a la seva història.

Casalots fets i drets o quatre pedres amuntegades o restes del que havia estat anteriorment una llar acollidora: el llibre ‘Notes històriques dels masos i molins de la Vall de Bianya’ és un recull de totes les edificacions que han acabat conformant un municipi com el de Bianya, i que ara veu la llum després de molts anys d’estudi.

El llibre es publica gràcies al treball de Josep Oliveras, Gaspar Guardiola i Manel Soler, que han acabat conformant el sisè volum que fa l’editorial Oliveras sobre els masos de la comarca, una publicació que coincideix amb el 50è llibre que veu la llum gràcies a l’editorial. En el de Bianya, els autors han acabat catalogant més de 600 masos i molins de la zona, recuperant la localització d’una vuitantena d’edificacions desaparegudes.

La presentació del llibre serà dissabte, a partir de dos quarts de dotze del migdia, al Centre Cívic de la Vall de Bianya.

Font: Olot Televisió

Dia: 14/12/2016